torsdag 21 augusti 2008

Otrohet för trohetens skull

En av mina bästa vänner har erkänt att han varit otrogen mot sin flickvän. Det var en dum sak på fyllan erkänner han villigt, och tror inte att han kommer att göra om det.

Det intressanta är dock att det fick honom att inse att det är hans flickvän som han älskar. Han kände sig billig och ångerfull när han berättade. Men snedsteget fick honom att för första gången på länge inse vilken tur han har som träffat henne och vilket bra liv de har tillsammans. Både i och utanför sängen. I hans fall tror jag faktiskt att hans otrohet leder fram till trohet. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan och kanske behöver en del hoppa över staketet för att upptäcka det.


Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Halta Lotta sa...

Ganska många som behöver upptäcka det i så fall...
Eler så lever man i en död relation? :-/

Jessica sa...

Hej! Skriver en artikel om otrohet, en forskare ifrågasätter om vi ska skämmas alls över otrohet, att det mer bygger på vår syn på giftermål och att vi är varandras ägodelar. Du verkar ha funderat mycket över din egen otrohet. Jag vill gärna intervjua dig anonymt. Hör av dig!
Vänligen
Jessica Ritzén, 070 676 23 82
jessica.ritzen@aftonbladet.se

Otrohet sa...

Hej Jessica!

Jag skriver denna sida helt anonymt och vill förbli helt anonym. Därför tackar jag nej till ditt erbjudande.

Det handlar inte om att jag skäms eller inte står för vad jag skriver utan att det är min mentala ventil. Du får gärna låna uppslag till din artikel, men jag undanber mig citat.

Anonym sa...

Jag hittade din blogg nu... idag. Jag känner igen precis allting, det är nästan kusligt likt mina egna upplevelser. Snälla, kan du inte skriva några rader? Bara kort ge en bild av vad som har hänt sedan ditt senaste inlägg på bloggen? Själv har jag nu passerat det stadie du befann dig i då du skrev senast och mitt liv går sönder alltmer. Jag har tappat fotfästet fullständigt. Några av de saker jag alltid hållit för självklara har visat sig vara allt annat än just det. Hur har ditt liv utvecklats? Hur har du/ni gått vidare? Hade du, med facit i hand, gjort någonting annorlunda?

Kram...

Anonym sa...

Vilken bra blogg. Du har så jävla rätt i allt du skriver och jag känner igen mig till hundra procent. Ändå är det jag som är "den andra kvinnan".

KÄRNANSDJURGÅRD sa...

sjukt att behöva vara otrogen för att komma på att man faktiskt har de bra