lördag 28 juni 2008

Otrohet hos andra

Jag hamnade i en konstig situation när jag efter moget övervägande bad att få prata med en kompis till min sambo och mig om vad som händer. Vi träffades på stan för att äta ihop och när vi satt oss ned på restaurangen så erkände jag utan omskrivningar att jag är otrogen mot min sambo. Den väntade reaktionen av förfäran, avsky och en rejäl utskällning uteblev. Istället tittade min vän på mig och frågade hur jag mådde. Sedan så fick jag reda på att min kompis varit otrogen mot sin sambo under en längre tid. Jag visste inte hur jag skulle reagera.

En utskällning hade märkligt nog varit bättre än sympati.

Därför blev jag inte mindre chockad när jag satt och pratade med några av mina kollegor några veckor senare. Jag hade sovit på soffan de senaste nätterna eftersom jag haft hosta. I ett försök att vara rolig sa jag att det berodde på att min älskare varit hemma hos oss. En av mina kollegor skrattade och sa att hon aldrig vågat ta hem sin älskare medan hennes man var hemma. Vi skrattade glatt år skämtet. Lite senare erkände hon att det inte var ett skämt, men att det var 30 år sedan så det var preskriberat.

Ju mer jag pratar med andra om otrohet så upptäcker jag att flera har varit otrogna och inte alltid skäms för att prata öppet om det.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: